بازاریابی محتوا

table

مشاوره با ما رایگان است!

476  29  476 (021)
641  31   322 (031)

بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا چیست؟

تولید محتوا و حتی بهینه سازی محتوایی که از قبل روی وب سایت خود  تولید کرده اید، پتانسیل با ارزشی برای جذب مشتری هایی دارد که در آینده و از طریق جستجو در گوگل و یاهو و غیره به دنبال پیداکردن بهترین محصولات و خدمات هستند و اصلا فراموش نکنید که این مشتریان در تمام کشورهای توسعه یافته و حتی جهان سوم بشدت در حال افزایش اند.  برندینگ محصولات و خدمات شما نیز از طریق همان محتوایی که در وب سایت شما قرار دارد تقویت خواهد شد. بنابراین فرآیند تولید محتوا و بهینه کردن آن که باعث جذب مشتری و برندینگ شما می شود همان بازاریابی محتوا content marketing است که از به روزترین روشهای بازاریابی حال حاضر در جهان به شمار می رود.


به جرات می توان گفت بازاریابی محتوا یکی از اثرگذارترین و در عین حال ارزان ترین انواع بازرایابی است. بدلیل ارزشی که الگوریتم های گوگل برای محتوای غنی در نظر می گیرند، سایتهایی که به نوع محتوای تولیدی خود اهمیت می دهند خود را به صفحات ابتدایی نتایج جستجوی گوگل  می رسانند. یکی از نتایج خوب این اتفاق، آن است که بازدیدکننده ها بخاطر جایگاه خوب شما در گوگل بیشتر به سایت شما سر می زنند و همین امر باعث بهبود بازدید و  رتبه سایت شما می شود.

کم نیستند شرکتها و کارخانجاتی که با جدی گرفتن سایت خود توانسته اند با محتوای سایتشان سفارشات داخلی و خارجی را به سمت خود جذب نمایند. شاید یکی از مهمترین دلایل اینکه سایت شما هیچ کاری برای شما انجام نمیدهد همین موضوع باشد. خود شما چه فکر می کنید؟

چالشهای بازاریابی محتوا

بزرگترین چالشها پیش روی کسب و کارهای کوچک برای بازاریابی محتوا شامل موارد زیر است:
- تعریف اهدافتان برای بازاریابی محتوا
- توانایی تمرکز بر محدود مخاطبان هدف و فهمیدن چالش های آنها
- داشتن منابع و زمان کافی برای تولید محتوا برای اهدافی که به دنبال آن هستید
- گسترش دادن برنامه محتوا که نقشه راه را برای اینکه چه محتوایی و در چه زمانی تولید شود ، تهیه کنید
- نوشتن محتوا با وضوح و تمرکز
- ندانستن اینکه چه محتوایی با چه فرمتی تولید شود
- ندانستن اینکه محتوای تولید شده را برای  دستیابی به مشتری ایده آل تان کجا پست کنید
- تولید مستمر محتوای با کیفیت براساس یک برنامه منظم  که به مخاطبان شما اطلاعات و آگاهی دهد و آنها را به هیجان آورد
- اندازه گیری اثربخشی محتوایی که تولید کردید
- اثبات بازگشت سرمایه گذاری با بازاریابی محتوا
 

چطور بازاریابی محتوا کنیم؟

ساده است و البته سخت! برای بازاریابی محتوا ساده ترین کار این است که اطلاعات سایت شما همیشه درست و به روز (up to date) باشد. فرض کنید شما در نمایشگاهی اخیرا شرکت کرده اید و توضیحات غرفه دار را کاملا شنیده اید، کاتالوگ آنها را هم گرفته اید. در همان زمان و اغلب مواقع چند ماهی بعد از نمایشگاه بدنبال کالا یا خدمات آنها هستید پس به سراغ سایت آنها می روید. آیا اطلاعات مورد نیاز خود را می توانید در آنجا پیدا کنید؟ اگر با صفحات خالی و اطلاعات ناقص روبه رو شدید به آنها تلفن می کنید یا در اینترنت به دنبال شرکت بهتری می گردید؟

کاربر سایت شما هم دقیقا همان کار و فکری را می کند که شما در مورد آن سایت فکر می کنید!

قسمت سخت کار آن است که چه بنویسیم؟ چطور بنویسیم؟ آیا پارامترها و معیارهای گوگل را برای نوشتن محتوای بهینه شده رعایت کرده ایم یا نه؟ اصلا این پارامترها چه هستند که ارزش محتوای سایتها را تعیین می کنند؟

اگر در این باره به جایی نرسیدید پیشنهاد می کنیم به یک  متخصص تولید محتوا مراجعه کنید آنها کارشان دانستن و بکار بردن همین پارامترهاست. اگر فکر می کنید شرکت ترنج پاسخگوی نیاز شما است با ما تماس بگیرید. پیدا کردن کارشناسان ما کار راحتی است!

چند نمونه از کارهای شرکت ترنج که علاوه بر محتواسازی و سئو سایت، بازاریابی داخلی و خارجی خوبی برای مشتریان این شرکت به همراه داشته به شرح زیر است:

گروه تولیدی بن موکت

صنایع برودتی اصفهان برودت

وب سایت رسمی ایزوپایپ

سایت خرید گروهی مستر تخفیف

سایت مسترچنگال

سایت صنایع دستی artofesfahan