استراتژی تولید محتوا

table

مشاوره با ما رایگان است!

476  29  476 (021)
641  31   322 (031)

استراتژی تولید محتوا چیست؟


اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که بدنبال رونق بخشیدن و پویایی وب سایت خود هستید و اهمیت آنرا در دنیای تجارت امروز درک کرده اید، حتما سوالاتی از این قبیل به ذهنتان رسیده است:

با چه برنامه‌ای در وب‌سایت شرکت خودمان محتوا انتشار دهیم؟ محتوای خود را از چه طریق به دست کاربران برسانم؟ روی تولید محتوا سرمایه‌گذاری کنیم  یا نه؟ چطور روی محتوای سایت میشود بدرستی سرمایه گذاری کرد که هزینه و زمان از دست نرود؟  اصلا بهتر است محتوا را بچه های شرکت خودمان تولید کنند یا آن را از منابع دیگر تامین کنیم؟ مطالب را تولید کنیم یا کپی کنیم؟

همه‌ی این سوالات در حوزه‌ی بازاریابی محتوا می‌گنجند و پرسیدن آنها منطقی است. اما بهتر است قبل از وارد شدن به جزییات اجرایی بازاریابی محتوا ، به این فکر کنیم که مخاطب محتوای ما کیست و استراتژی کار ما چگونه خواهد بود ؟ اینجاست که کار ما شروع می شود. استراتژیست محتوا در جلسات خود با مدیران سایت نیازها و اهداف سایت را شناسایی می کند و با همکاری آنها برای سایت برنامه ریزی می کند. این مرحله یکی از حساسترین مراحل کار است. بسیاری مدیران سایتها در این مرحله تازه متوجه می شوند که استراتژی کارشان با چه حفره هایی مواجه بوده است و چرا سایت شان تاکنون هیچ بازخوردی برای آنها  نداشته است.


در این مرحله سایت رقبای شما تحلیل می شود به علاوه جایگاه سایت خودتان هم تحلیل می شود تا مشخص شود چه نیاز دارید؟ چطور باید محتوای کل سایت دست به دست هم دهد تا سایت شما در صفحات اول جستجو ظاهر شود؟ حجم مورد نیاز برای تولید محتوا چقدر است؟ مواردی که مایل هستید برای آن سایت شما در جستجوها دیده شود مورد بررسی قرار می گیرد و در پایان یک برنامه کامل از همه آنچه در این مرحله انجام شده است به شما تحویل داده می شود.

بر این اساس شما تصمیم گیری می کنید که آیا تولید محتوا را براساس همان استراتژی که به شما تحویل داده شده است، خودتان می خواهید انجام دهید یا به تیم تولید محتوای ترنج خواهید سپرد. در صورتی که مایل باشید خودتان این کار را انجام دهید و توانایی آنرا داشته باشید توضیحات تکمیلی از استراتژیست های ما دریافت خواهید کرد که این توضیحات شامل نکات کلیدی برای وارد کردن اطلاعات به سایت برای بهتر شدن سئو SEO سایت تان نیز می شود.

یادتان باشد که سئو سایت به هر روشی که باشد هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری است!

چطور یک استراتژی محتوا ایجاد کنیم

تمپلیت های استراتژی محتوای زیادی وجود دارد – برخی از آنها از بقیه پیچیده ترند. در اینجا آنچه نیاز دارید برای توسعه استراتژی محتوای  کسب و کارتان بدانید ، آورده شده است:

هدف خود را از تولید محتوا مشخص کنید

قبل از شروع به نوشتن محتوا، دانستن اینکه برای رسیدن به چه چیزی در حال تلاش هستید به متمرکز کردن تلاش هایتان کمک خواهد کرد. فرصت ها و دلایل زیادی وجود دارد که بخواهید برای کسب و کارتان محتوا ایجاد کنید. تعداد کمی از آنها شامل موارد زیر است:

-    افزایش بازدید
-    تبدیل بیشتر بازدیدکنندگان به خریداران
-    بنای اقتدار شما در صنعت تان
-    رشد فروش

با این حال، محتوایی که بازدیدکننده را به خریدار تبدیل میکند با محتوایی که بازدید را افزایش می دهد متفاوت خواهد بود. اگر تبدیل گربازدیدکننده به خریدار هستید، ممکن است به کتاب الکترونیکی یا بروشوری با جزئیات نیازمند باشید درحالی که به اشتراک گذاشتن پست های وبلاگی با کیفیت در شبکه های اجتماعی می تواند بازدید شما را بیشتر کند.

فهمیدن مشکلات مشتریانتان
مشتریان شما با چه چالش و مشکلاتی رو به رو هستند؟ وقتی آنها دنبال راه حل می گردند شما چه محتوایی را می توانید ایجاد کنید که در پیدا کردن شما به آنها کمک کند. این فرصتی است که منبع اطلاعاتی قابل اعتمادی شوید که دفعات بیشتری به شما مراجعه کنند.

تناوب خود را مشخص کنید
نوشتن به تفکر خلاق نیاز دارد. بدانید که برای ارائه ی محتوای مورد نیاز کمپین هایتان، چه چیزی از شما خواهد گرفت (به لحاظ زمان، وقت و نیرو و توانایی و ... ) بیش از آنچه بطور مستمر می توانید ارائه کنید ،انجام ندهید.

مشخص کنید چه کسی محتوا را تولید، مدیریت و حفظ خواهد کرد

اگر قصد دارید به تنهایی این کار را انجام دهید  و می توانید در ارائه محتوا استوار بمانید ، عالی است. اما اگر به کمک نیاز دارید کسی را پیدا کنید که بتواند در تولید محتوای مورد نیازتان و مدیریت چرخه حیات آن به شما کمک کند. بنابراین می توانید روی کسب تان کار کنید و به رشد ادامه دهید.

یک سبک راهنما ایجاد کنید
اگر بیش از یک نفر در حال تولید محتوا است، بویژه زمانی که تولید محتوا را برون سپاری می کنید، نیاز دارید که برندتان را در یک سبک راهنما دسته بندی کنید.  یک سبک راهنما، برند شما به لحاظ رنگ بندی، فونت، لوگو مورد استفاده و دیگر شاخص های طراحی تعریف می کند و به اجرا می گذارد. بنابراین  کل محتوای تولید شده همیشه برند شده است.


جهت اطلاع از هزینه تحلیل و استراتژی سایت خود و نحوه پرداخت آن میتوانید از طریق لینک زیر با ما در تماس باشید:

تماس با تیم تولید محتوای شرکت ترنج