خانه » تولید محتوای دیجیتال » خبر جالب از استفاده تولید محتوا با تکنولوژی های جدید در برندهای هوشمند( Smart Brands )

خبر جالب از استفاده تولید محتوا با تکنولوژی های جدید در برندهای هوشمند( Smart Brands )

پنج شرکت موفق از تکنولوژی های جدیدی( بات ها bots و دستیارهای مجازی Virtual Assistance ) برای تولید محتوایشان استفاده می کنند.

این روزها برای رفتن به مسافرت ، لیستی برای لوازم ضروری و مورد احتیاج در مسافرت تهیه می کنیم . یکی از این لوازم غیر ضروری ولی در عمل ضروری ، گجتهای (Gadgets) تکنولوژی است. گشت و گذار در اینستاگرام ، بازی های انجام شده با این وسایل جذابیت بسیار زیادی همراه با سرگرمی فراوان برای هر یک از ما به ارمغان می آورد . با تفکر در جذابیت این وسایل برای تک تک افراد می توان به قدرتی پی برد که حداکثر تلاش ها برای بازاریابی محتوا را افزایش ، راحتتر مطالب را تولید و مخاطبان بیشتری را مجذوب این وسایل می کنند.

متخصصان با دیدگاه این که هر چقدر تکنولوژی و تجربه آنها در تکنولوژی بالاتر رود بر محتوا و تولید محتوا غلبه می کنند ، همواره در پی بهتر سرویس دهی به خدمات از طریق رشد نمودن در انواع اپلیکیشن های موبایل نموده اند.

برای مثال: اسکات برینکرمدیر شرکت هاب اسپات ( Hubspot ) ( شرکت بزرگ مارکتینگ ) پیش بینی می کند: چت بات ها ( Chatbots ) و واسط های صوتی ( Voice Interface ) رشد زیادی را در سال های آینده تجربه خواهند کرد. تا جایی که انتظارات از وابستگی محتوا به تکنولوژی های بالاتر ، در بسیاری موارد پیدا شده است. تقریبا ۲۵ درصد از تجارتهای شرکت به شرکت ( business to business ) و ۲۸ درصد از تجارتهای شرکت با مشتری( business to costumer ) اعلام کرده اند که ابزار بازاریابی محتوا و تکنولوژی در سال های اخیر هر دو در جهت موفقیت گام برداشته اند تاجایی که موفقیت یکی در گرو دیگری است.

شبکه های اجتماعی ، ویدیو ها ، اینفوگرافیک در این میان از محبوبیت بیشتری برخوردار می باشتد تا جایی که ۵۰ درصد از نرخ این آمارها را تشکیل می دهند.

در این میان ۴ درصد از بازاریاب ها فرمت محتواهایشان را از یادگیری ماشین مانند واقعیت مجازی می گیرند. خوشبختانه ، فضای بازبیشتری برای تکنولوژی های ارتباطی  برای قدم زدن در دنیای بازاریابی وجود دارد.

در این مقاله صحبت از تکنولوژی هوش مصنوعی ( Artificial intelligence ) و ترفند های انجام گرفته در آن برای خلق محتوا و بازاریابی آن استفاده شده است.

هوش مصنوعی در فرمت های مختلف:

دانستن در رابطه با اینکه هوش مصنوعی چگونه به کمک تولید محتوا می آید چندان اهمیتی ندارد. اما اطلاع داشتن از ابزارهایی که از هوش مصنوعی برای تولید محتوا استفاده می کنند ضرورت دارد.

  • اولین ابزار هوش مصنوعی برای تولید محتوا، ربات های خلق محتواست که به ناشران کمک می کند تا پست های خود را منتشر نمایند و با کمک نرم افزار هوش مصنوعی برای بررسی صحت این اخبار تلاش نمایند . به این منظور کارمندان کمتری برای ظرافت این اخبار و گزارشات در فعالیت می باشند.

برای مثال در روزنامه تایم : از روباتی به نام EQBOT برای نوشتن و تحویل اطلاعات ضروری مانند مکان و اندازه استفاده می کنند.

  • ابزارWordsmit در نرم افزار( Orlando magic ) توسط بازاریابان محتوا برای اطلاع رسانی و پیام دادن به هر یک از اشخاص توسط ایمیل شخصی آنها و یا پیام هایی از طریق اپلیکیشن های طراحی شده برای کسانی که در مسابقات فوتبال و طرفداران بازیهای جهانی شرکت می کنند براساس یک سری قوانین از پیش تعریف شده استفاده می نمایند.

1x1.trans خبر جالب از استفاده تولید محتوا با تکنولوژی های جدید در برندهای هوشمند( Smart Brands )

  • دیجیتال استورم ( DigitalSTROM ) شرکتی برای فراهم نمودن سیستم خانه های هوشمند از یک ورژن سفارشی Wordsmithجهت تحویل گزارشهای درخواست شده و سرویس های دیگر به مشتری درطی اپلیکیشنDigitalSTROM و با ایمیل وارد عمل می گردد .از این اطلاعات می توان به برای مقایسه مصرف انرژی منزلتان استفاده کرد .

1x1.trans خبر جالب از استفاده تولید محتوا با تکنولوژی های جدید در برندهای هوشمند( Smart Brands )

  •  چت با مشتریان از طریق بات ها

پلتفرم توزیع شده تولید محتوا بر پایه هوش مصنوعی ، چت بات ها و همکاران مجازی را به شدت محبوب ساخته است.

این ابزارها نه فقط قادر به پیام رساتی در مکالمات انسانی ، مابین شرکت ها هستند بلکه آنها نسبت به هر رفتار و درخواست های مشتری در هر نقطه ای از زمان در هرساعتی واکنش می دهند.

تاکوبات Tacobot باتی است که به مشتریان برای سفارش غذا کمک می کند.

1x1.trans خبر جالب از استفاده تولید محتوا با تکنولوژی های جدید در برندهای هوشمند( Smart Brands )

  • نوع دیگری که در این مقاله صحبت شده دستیاران مجازی ( Virtual Assistance) می باشد. اسم این دستیار مجازی نادیا و به سفارش کشور استرالیا و بیمه استرالیا درست شده است . این آواتور( avatar ) از مزایای بیمه شرکت استرالیا صحبت خواهد کرد . نادیا قادر به تجزیه و تحلیل احساسات انسانها از طریق حالت صورت انسانها و تن صدای آنها بوده و واکنشی متناسب با آن را برای کاربرانش انجام می دهد.

برای اطلاعات بیشتر از این دستیار مجازی به ویدیوی NadiaChatbot در لینک زیر مراجعه فرمایید:

http://contentmarketinginstitute.com/2018/01/brands-technology-content

 

  • شناسایی با کپچر نمودن اطلاعات ( data capture )

شکلی دیگر از هوش مصنوعی برپایه ی چت نمودن کمتر ولی هنوز مهم و همه کاره است به این طریق که با کپچر نمودن اطلاعات و ارتباط اطلاعات کپچر شده با اطلاعات موجود دیگر می توان به ارتباط این داده ها از هم اطمینان پیدا نمود .

این تکنولوژی تشخیص افراد از طریق اثرانگشت تا تشخیص اشخاص از طریق چهره را در برگرفته است.

بازاریابها از تشخیص چهره برای ایجاد پلی بین حضور آنلاین کاربران و تجربیات آنها در فروشگاه آنلاین استفاده می کنند:

به این طریق که با نرم افزار هوش مصنوعی تشخیص هویت کاربران و وفاداری آنها به برنامه را بررسی کرده و با پروفایل ذخیره شده در پایگاه داده اپلیکیشن ها مقایسه می گردد تا بتواند با یک پوش نوتیفیکیشن ( push notification ) به هر کاربری در لحظه ی ورود به پروفایلش خوشامد بگوید.

در نهایت میتوان گفت که امروزه بهترین زمان برای مارک ها و برندهای شغلی شماست تا بتوان از پیشنهاداتی در زمینه ی هوش مصنوعی بهره برد. به همین ترتیب می توان با چشمانی باز فرصت های رو به رشد در اپلیکیشن ها را دنبال نمود.

این مقاله ادامه دارد…

( مرضیه واعظ ) کارشناس تیم تولید محتوا ترنج

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*


هفت × = 14

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>