خانه » تولید محتوای دیجیتال » سه قدم اساسی برای کمک به شما در بازاریابی محتوا

سه قدم اساسی برای کمک به شما در بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا چیزیست که شما کمترین توقع را از آن دارید !

یک داستان جالب درباره  فردی به نام ” جان ” برایتان تعریف می کنم. “جان ” نمونه ی خوبی از آن تیپ آدمهایی است که من هر روز به آنها کمک می کنم . او یک شخصیت افسانه ای دارد ، در واقع اگر با دقت به داستان نگاه کنید، به روشهای مختلفی می توانید با او ارتباط برقرار کنید.


“جان” یک برنامه نویس بود که برای یک شرکت بزرگ برنامه نویسی کار می کرد .او از روی اجبار این شغل را انتخاب کرده بود ولی هیچوقت خودش را یک کپی رایتر تصور نمی کرد. “جان ” با استراتژی خاصی که در کارش داشت ، در واقع هر روز از بازاریابی محتوا استفاده می کرد. نقطه ضعف جان این بود که درگیر پروژه های جانبی کوچک شده بود. به طوریکه ساعتهایی از اوقات آزاد خود را صرف نرم افزارها و برنامه های کوچک می کرد، سپس آنها را در سایت ” گیت هاب ” برای استفاده ی عموم قرار می داد .
یک روز ” جان ” با ایمیلهای زیادی در اینباکسش مواجه شد که شامل پیشنهاد کاری ، سوالات مختلف و بازخوردهای مثبتی از اطرافیان بود . با این وضعیتی که برایش پیش آمده بود ولی بازهم خوشحال بود . این حجم انبوه ایمیل، از نظر او چیز عادی به نظر می رسید که به خاطر گذشت زمان بوجود آمده بود .

اما واقعا چه اتفاقی افتاده بود ؟
یکی از برنامه نویسان بزرگ، یکی ازبرنامه های کوچک “جان ” را انتخاب کرده بود و با مخاطبین خود به اشتراک گذاشته بود .
این کار سبب شد که هزاران نفر لینکهای کاری “جان ” را ببینند و درنتیجه وب سایت او شلوغ شد وبدین ترتیب مشتریان و طرفداران زیادی را جذب کرد . “جان” به راحتی توانسته بود به یک شیوه ی ابتدایی از بازاریابی محتوا استفاده کند. او توانسته بود برای مشکلات رایج مردم ، راه حلهای رایگانی ارائه دهد .

بازاریابی محتوا ، چیزی فراتر از نگارش است 

1x1.trans سه قدم اساسی برای کمک به شما در بازاریابی محتوا
مسلماً ترکیب بازاریابی محتوا و کپی رایتینگ یک ترکیب قدرتمندی می شود . شما بازاریابی محتوا را در جاهایی که اصلا فکرش را نمی کنید می توانید پیدا کنید ، که توسط افرادی که حتی با بخش بازاریابی یک شرکت هم ارتباطی ندارند ، ایجاد شده است .
وقتی که شما یک راه حل رایگان برای یک مشکل ارائه می  کنید و برای غلبه بر این مشکل ارتباطات بیشتری برقرار می نمایید ، بدین ترتیب امکان جذب موقعیت های تجاری غیر قابل دسترسی را برای خود فراهم می کنید . این مسئله بیانگر این واقعیت است که استراتژی های بازاریابی محتوا توسط هر کسی قابل اجراست.

چگونه حل یک مشکل می تواند سودآور باشد ؟
اگرچه داستان ” جان ” یک داستان الهام بخش است ، اما مشکلی که وجود دارد اینست که چگونه شما می توانید ارتباط بین خودتان و تلاشتان را با ” جان ” پیدا  کنید؛ خصوصاً وقتی که مانند او یک برنامه نویس نباشید . با نگرش به این موضوع ، این اصول را به سه بخش تقسیم می کنم . با بکارگیری این اصول، فرایند بازاریابی محتوای شما بهتر شده و در نتیجه سود بیشتر و مخاطبین بیشتری به سمت خود جذب می کنید .

قدم اول : به دنبال پیدا کردن موانع و مشکلات باشید
در ابتدا لیستی از مشکلاتی که مردم با آنها درگیر هستند ، تهیه کنید . از مشتریها می توانید تحقیق کنید ، راَی گیری کنید یا از یک فروشگاه تحقیق کنید. اما یک روش صحیح و امتحان شده ی دیگری هم هست؛ اینکه مشکلاتی که هر روز با آنها مواجه هستید را یادداشت کنید .
از آنجائیکه ما آدمها همیشه شاکی وناراضی هستیم پس مطمئناً الآن تعداد زیادی مشکل در ذهن خود پیدا کرده اید . وقتی که مشکل را به صورت دقیق تعریف کردید، از مخاطبین خود بازخورد بگیرید حتی اگر آنها اعضای خانواده ی خودتان باشند .
بطور مثال، اخیراً من برای ساخت یک اپلیکیشن در ذهنم ایده ای داشتم . این موقعیت، شرایطی را برایم ایجاد کرد که علاوه بر حل یک مشکل تکراری، امکان یادگیری و انجام کاری مبتنی بر” جاوااسکریپت ” را برایم فراهم کرد .
بنابراین اولین کاری که کردم ، توئیت کردن در توئیتر بود که بتوانم نظرات را جمع آوری کنم و سوال من این بود که آیا کسی هست که این ایده را مفید بداند؟
در این نظر سنجی فهمیدم که ۸۰ درصد افراد فکر می کردند که این ایده قبلا عملی شده است .  مسلماً ایده ی من ارزش دنبال کردن را نداشت اما من با فیدبک هایی که دریافت کردم ، توانستم خودم را از دردسرهای زیادی نجات بدهم .

قدم دوم : حذف موارد پر هزینه و زمان بر
گام دوم مرور دوباره ی لیست مشکلات است. آنهایی که قادر به حل آنها هستیم را جدا کنیم و آنهایی را که قادر به حل آن نیستیم کنار گذاشته ( یا برای بعداً بگذاریم ) و لیست جدیدی از مواردی که قابل حل هستند را تهیه کنیم .
در این مرحله شما باید مشکلاتی را انتخاب کنید که بدون هیچ هزینه ای قادر به حل آنها باشید. در این لحظه ، ممکن است به اوقات فراغتی که بخاطر پیدا کردن راه حل رایگان نخواهید د اشت فکر کنید.
اما اگر در صرف زمان تان استراتژیک هستید، تعجب خواهید کرد که تنها با صرف تمرکز و تلاش چه ارزشی ایجاد کرده اید .
حالا مشکلی را انتخاب کنید که:

- شما می توانید آن را حل کنید.
- نیاز به صرف زمان و منابع قابل توجهی ندارید
- می توانید آن را رایگان ارائه دهید

این بچه ی شما خواهد بود . با زمانی که به آن اختصاص می دهید آن را کامل تر می کنید .( من خودم هر روز صبح قبل ازسر کاررفتن ، سه ساعت روی این پروژه های جانبی وقت می گذارم مانند کاری که طراحان وب برای نشریات انجام می دهند ).
این مشکلی که ازآن متنفر بودید، اکنون باید محبوبترین چیز دنیا برایتان باشد .
قدم سوم : مشکل را حل کرده و راه حل رایگانی برای آن ارائه دهید
در این مرحله ارائه ی راه حل برای مشکل کوتاهترین گام است اما بدون شک ، مشکل ترین هم خواهد بود . این جمله را هر کارآفرینی به شما خواهد گفت که ارائه راه حل خوب  دشوارتر از حل آن مشکل است. حل مشکلات، زیرمجموعه ای از موفقیت است و کیفیت راه حلتان، چیزی است که قابلیت های شما را نشان می دهد. در نهایت با حل مشکل و بررسی مجدد راه حل، قادر به ارائه ی رایگان آن هستید. در این مرحله نه شگفت زده و نه مردد باشید. همواره راهکارهایی را ارائه دهید که ملموس باشد و بتوان به راحتی با آن ارتباط برقرار کرد.

آیا بحثی که قبلا مطرح شد را به یاد می آورید ؟
در دسترس باشید و توانایی گفتگو کردن را داشته باشید. در روند بازاریابی محتوا باید بتوانید با همه بجوشید. با دنبال کردن این سیستم شما نه تنها از صنعت و اجتماع خودتان سود می برید، بلکه به طورغیرمستقیم برای خودتان اعتبار کسب می کنید.
” جان ” تا قبل از دریافت انبوه ایمیل هایی که در موردش صحبت کردیم ، یک برنامه نویس ساده بود اما حالا یک بازاریاب محتوا یا یک کارآفرین است. با گذشت زمان و ثبات او، افراد موفق و سرشناس وی را بعنوان یک منبع قابل اعتماد در نظر گرفتند که با او می توانند تجارت خود را انجام دهند .
با دنبال کردن این فرایند به صورت پیوسته، شما نه تنها می توانید به افرادی که با مشکلات درگیر هستند، کمک کنید بلکه شما مشتریانی پیدا می کنید که به شما اعتماد دارند ، به شما احترام گذاشته و شما را حمایت می کنند و محصولات و تخصصتان را سالها به صورت رایگان بازاریابی می کنند.
خبر خوش اینکه قطعا هر کسی در هر صنعتی قادر به انجام این کار خواهد بود فقط کافیست شروع کند.

نویسنده: کالوین کوپکه / ۱۱ مارچ ۲۰۱۶
ترجمه: مریم محمدی

پی نوشت:
اگر برای شروع مشکل دارید یا نمیدانید که از کجا شروع کنید و یا دانش و فرصت تولید محتوای مربوط به کسب و کارتان را ندارید می توانید در  لینکهای زیر سراغ متخصصان این کار بروید. آنها مشکل شما را حل خواهند کرد.

دپارتمان تولید محتوای شرکت ترنج تماس با تیم تولید محتوای شرکت ترنج

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*


3 − = دو

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>