خانه » تولید محتوای دیجیتال » شش راه تولید سریع محتوای با کیفیت

شش راه تولید سریع محتوای با کیفیت

۱- محتوای استراتژیک

فقط ۴۴ درصد از بازاریابان برای تولید محتوا برنامه ریزی دارند. درباره این موضوع فکر کنید، اگر شما به طور دقیق نمی دانید که برای بار اول چه کسی محتوا را بنویسد و یا اینکه چگونه بنویسد، بهتر است به جای این که توده ای از موضوعات مختلف در ذهن خود بپرورانید، یک یادداشت از راهکارهای مختلفی که می توان با آنها تولید محتوای مفید داشته باشید، تهیه کنید مثلا …
- لوگویی که می خواهید در محتوای جدید استفاده کنید

- نوع محتوایی که مشتریان شما بیشتر با آن ارتباط برقرار می کنند

- پیدا کردن یک راه مقرون به صرفه برای ارائه محتوا به مشتری مثل سایت، وبلاگ، یا نرم افزار ایمیل مارکتینگ

۲- جمع کردن ایده های جدید برای موضوع محتوای هر ماه

بهتر است اول هر ماه از کارمندان خود بخواهید با توجه به نیازها، چالش ها و مشکلاتی که مشتریان در ماه گذشته داشته اند ایده های جدید برای تولید محتوا در ماه آینده بدهند. کارمندانی که بیشتر از همه با مشتری در ارتباط هستند بیشترین ایده ها را می توانند خلق کنند مانند کارمندان بخش پشتیبانی و یا فروش. اگر موضوعات داغ در کسب و کار شما رخ داد همیشه آنها را در اولویت موضوعات و ایده های دیگر قرار دهید.

۳- خلاقیت در ایجاد عنوان

با توجه به کسب و کارتان شما باید برای محتوای متفاوت عناوین متفاوتی ایجاد کنید، برای هر بخش از بازاریابی خود عناوین خاصی در نظر بگیرید. عنوان و موضوع امروزه نقش فوق العاده ای در بازاریابی اینترنتی ایجاد می کند زیرا اولین بخش از محتوای شماست که چشم خواننده به آن می افتد و با آن ارتباط برقرار می کند یا نمی کند. بهتر است به جای پرداختن به تولید محتوای زیاد به هدفمان از تولید محتوا فکر کنیم.

بسیاری از بازاریابان قبل از تولید محتوا حدودا ۲۵ نوع عنوان مختلف را برای آن انتخاب می کنند و از بین آنها موثرترین را با مشورت دیگران انتخاب می کنند که این هم در بالا رفتن نرخ باز شدن ایمیل های تبلیغاتی و همچنین پائین آمدن نرخ اسپم بسیار تاثیرگذار است.

۴- تولید محتوای یونیک

انتخاب محتوا یکی از حساس ترین فیلدهای بازاریابی محتوا محسوب می شود که بسیاری از افراد معتقد هستند جز سخت ترین بخش های آن می باشد. بسیاری از بازاریابانی که محتوای با کیفیت تولید می کنند غالبا بر روی تولید محتواهای یونیک تا یک سال آینده برنامه ریزی می کنند. تولید محتوای یونیک نیاز به صرف وقت و ابتکار و هزینه خیلی زیادی ندارد.

چند تکنیک ساده برای تولید محتوای یونیک :

- انجام مصاحبه با افراد متخصص

- جمع آوری محتواهای تولید شده توسط کاربران، مثلا از آنها بخواهید در زمینه خاصی تصاویر مختلفی پیدا کنند و برایتان ارسال کنند و به بهترین تصویر جایزه بدهید یا از آنها بخواهید راجع به فلان موضوع یک جمله کوتاه بنویسند و به بهترین آنها آفر ویژه ارائه دهید.

- یک دوربین بردارید و از یک روز کاری و آنچه در شرکت می گذرد فیلمی تهیه کنید آن را تبدیل به یک داکیومنت کرده و همراه با چند تصویر به عنوان پست جدید منتشر کنید.

۵- محتوای خود را برای شبکه های اجتماعی بهینه کنید

به اشتراک گذاشتن محتوا در شبکه های اجتماعی موضوع بسیار مهمی است. نیمی از افرادی که در شبکه های اجتماعی عضو هستند به دنبال یافتن برندهای جدید می باشند بنابراین فرصت خوبی است که شما محتوای با کیفیت خود را جهت تبلیغات و معرفی خود در شبکه های اجتماعی منتشر کنید. برای بازاریابی در شبکه های اجتماعی خود بهتر است به نکات زیر دقت کنید :

- توجه کنید که دکمه رجوع به شبکه اجتماعیتان در تمامی محتواهایتان به وضوح دیده شود

- از جملات ساده ای مثل ” لطفا نظرات خود را در صفحه فیس بوک با ما به اشتراک بگذارید” برای تشویق خوانندگان به ویزیت سایتتان استفاده کنید

- برای یک محتوا مشابه در هر شبکه اجتماعی عنوان متفاوتی در نظر بگیرید در واقع یک محتوا را با یک عنوان ثابت در تمام شبکه های اجتماعی به اشتراک نگذارید.

۶- به قابلیت های شخصی خود توجه کنید :

I’m a morning person شاید این جمله و یا مشابه آن را زیاد شنیده باشید. هر شخصی خود به تنهایی می داند که بدن و مغز او در چه زمان هایی کارایی بیشتری دارد. بعضی افراد صبح ها در یادگیری مستعدتر هستند بعضی دیگر شب ها. خود را آزمایش کنید. در زمان های مختلفی به تولید محتوا و یا پیدا کردن ایده برای محتوا و عناوین بعدی بپردازید نتایج حاصله را بررسی کنید ببینید در کدام زمان و در چه حالتی و یا حتی چه مکانی محتوای با کیفیت تری تولید کرده اید.
منبع: کارزار

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*


7 − = شش

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>