خانه » بهینه سازی وب سایت و سئو » چطور از متاتگ توصیفی برای بهینه سازی نتایج جستجو استفاده کنیم؟

چطور از متاتگ توصیفی برای بهینه سازی نتایج جستجو استفاده کنیم؟

تا به حال این مسئله فکر کرده اید که وقتی عبارتی را در گوگل سرچ می کنید ، این موتور جستجوگر چطور بدنبال محتوای موردنظر شما می گردد؟
من در این مقاله سعی می کنم به زبان ساده نحوه این جستجو را برایتان شرح دهم و همینطور بنویسم که چطور می توانید با استفاده از تولید محتوا از متاتگ های توصیفی یا همان بخش description سایت خود بهترین استفاده را ببرید تا در نتایج جستجو به سهولت در دید کاربران قرار گیرید.موتورهای جستجویی مثل گوگل برای پیدا کردن محتواهایی متناسب با چیزی که کاربران سرچ می کنند از دو روش استفاده می کنند:

۱-    بررسی متن داخل صفحات سایت و تطبیق آن با عبارت مورد جستجوی کاربر
۲-    استفاده از متاتگ توصیفی یا همان description: در صورتی که موتور جستجوگر نتواند عبارت مورد نظر کاربر را از متون داخل صفحات سایت بیرون بکشد، سراغ متاتگ توصیفی صفحات وب شما می رود و در نتایج جستجو، عبارات کلیدی که کاربر جستجو کرده را بصورت پررنگ تر و برجسته تر نشان می دهد.

حالا که به اهمیت متاتگ توصیفی پی بردید برای استفاده بهتر از این بخش از سایت خود با چند روش زیر می توانید سایت خود را برای موتورهای جستجوگر بهینه کنید:

۱-برای هر صفحه خلاصه دقیقی از محتویات آن صفحه بنویسید.
۲-هر محتوایی جالب توجه نیست. وقتی لیستی از سایتها در نتیجه سرچ می آید. کاربر با نگاهی مختصر دنبال محتوای جذابی برای نتایج سرچ خود می گردد. پس بهترین قلاب ها را برای ربودن کاربران انتخاب کنید.
۳-اصلا به ذهن خود راه ندهید که بخواهید در متاتگ توصیفی چیزی بنویسید که ربطی به محتوای صفحه ندارد اما جذاب است و سرچ خور خوبی دارد. با این کار موتورهای جستجوگر دشمن جدی سایت شما خواهند شد!
۴-به جای نوشتن کلمات کلیدی در این بخش می توانید یک عبارت کوتاه در توصیف آن صفحه برای کاربران بنویسید.
۵-برای هر صفحه از عبارات و جملات منحصر بفرد استفاده کنید. این متون را از جایی کپی نکنید چون برای جستجوگرها بی ارزش می شود و هرچه صفحات وب محتوای یونیکی داشته باشد بهتر سرچ می شود.

بکارگیری موارد بالا برای بعضی ها کار راحتی است که همه این قواعد را در تهیه محتوای متاتگ توصیفی خود استفاده کنند.  پس یک قلم و کاغذ بردارید و مشغول نوشتن شوید. این آزمون خوبی است که بینید آیا می توانید این اصول ساده را بکار گیرید یا نه؟
اگر نتوانستید، نگران نشوید خیلی ها هستند که توانایی انجام این کار به ظاهر ساده را ندارند. در واقع این یک کار سهل و ممتنع است که به ظاهر ساده و در واقعیت سخت و پیچیده است. برای حل این مشکل می توانید به متخصصان تولید محتوا مراجعه کنید. آنها این کار را برایتان سریع و راحت انجام خواهند داد.

نوشته شده توسط دپارتمان تولید محتوا شرکت ترنج- مریم رحمانیان

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*


2 + چهار =

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>