خانه » مقالات آموزشي » كارآفريني » ۵ درس که جام‌ جهانی درباره کارآفرینی به ما آموخت

۵ درس که جام‌ جهانی درباره کارآفرینی به ما آموخت

در طول یک ماه گذشته تمامی چشم ها به بزرگترین رویداد ورزشی جهان خیره شده بودند. جام جهانی پر از هیجان و انرژی، که به کمک رسانه‌های دیجیتال و اینترنت، علاقه مندان به فوتبال در جهان میلیون‌ها محتوای کوچک و بزرگ برای آن ایجاد کردند.

1x1.trans 5 درس که جام‌ جهانی درباره کارآفرینی به ما آموخت

کارآفرینان به راحتی می‌توانند درس‌های زیادی از جام‌جهای و نحوه درگیر کردن طرفداران در آن بیاموزند. در طی این رویداد، FIFA، آژانس‌های تبلیغاتی، تیم‌ها و طرفدارانشان به عنوان یک شریان عظیم اطلاعاتی گرد هم جمع می‌شوند. این ویژگی که تکنولوژی برای جهان امروز بوجود آورده است، موقعیت‌های زیادی را برای کسب و کارهای کوچک و بزرگ بوجود میاورد.

این پنج درس که از جام‌جهانی گرفته شده‌اند به تبدیل شدن به یک کاراآفرین موفق شما را کمک خواهند کرد.

۱) از تغییرات استقبال کنید

امسال، فیفا رسانه‌های دیجیتال امروزی را با تکنولوژی یکپارچه کرد تا رویدادهای جام‌جهانی را پوشش دهد و مشارکت افراد را بیشتر کند. در مقایسه با جام جهانی ۲۰۰۶ و ۲۰۱۰، استفاده از تکنولوژی موبایل به حد بسیار زیادی افزایش پیدا کرده بود.

هماهنگ شدن جام جهانی امسال با تکنولوژی، مثال خوبی برای کارآفرینان و درک این موضوع است که برای موفقیت کسب و کار باید رفتار مشتری را به خوبی شناسایی کرد. استارتاپ‌ها باید محصول، خدمات و کل کسب‌وکارشان را بر پایه تغییرات بوجود آمده، از نو تعریف کنند.

۲) استفاده از محتوای اشتیاق‌آور

ما امسال شاهد انواع محتوای هیجان‌انگیز از سوی فیفا و همچنین آژانس‌های تبلیغاتی بودیم. آهنگ ثابتی از محتوای بصری مشوق که عمیقاً با احساسات کاربران گره خورده بود و میزان مشارکت هر تیمی را افزایش می‌داد. ایده‌هایی که منتشر می‌شوند، احساسی‌اند.
فقط شرکت‌هایی که قلب مشتری را لمس کنند، قابل به لمس جیب آن‌ها خواهند شد.

مشتریان شما روی کدام کنال‌های ارتباطی هستند؟ این کانال‌ها را بیابید و بر روی آن‌ها محتوایی که نیازی آن‌ها را برطرف کند را تولید کنید. مشکل اصلی را که کسب‌وکار شما برطرف می‌کند شناسایی کنید و استراتژی تولید محتوا خود را بر آن متمرکز کنید. شرکت Beats موفق شد یک محتوای مکالمه برانگیز خوب در طی جام‌جهانی تولید کند و توجه خیلی ها را به خودش جلب کند.

۳) یک جامعه بسازید

طرفداران فوتبال در بین پرهیجان ترین طرفداران ورزشی دنیا هستند. با هر بار شروع دوباره جام جهانی آنها با انرژی و انگیزه بیشتری بازمی‌ گردند.

شبکه های اجتماعی این امکان را فراهم می‌ کنند از طریق یک عشق و هیجان مشترک، جامعه های مجازی حول یک محصول یا خدمت ایجاد شود.
کارآفرین‌هایی که روی نیازهای شخصی مشتریان خود تمرکز می‌کنند در طول زمان طرفداران بیشتری بدست میاورند.

۴) اکوسیستم را بشناسید

فیفا، جامعه بزرگی از طرفداران فوتبال را بعنوان مشتریان خود تشخیص داد است. همچنین اسپانسرهای اصلی مانند Nike و KIA نیز به جام جهانی بعنوان یک فرصت برای تعریف معنادار برند خود نگاه می‌کنند.

مطمئنا ابعاد جامعه کارآفرینی کوچکتر از این‌هاست ولی باید مطمئن شوید که اجزای آن، بصورت کامل در اکوسیستم استارتاپی شما تعریف شده باشند. افرادی که به اشتراک گذاری ایده های شما علاقه مند هستند را پیدا کنید، ارتباطات خلاق را گسترش دهید و با حمایت از اکوسیستمی که در آن قرار دارید تاثیرگذاری خود را افزایش دهید.

۵) شبکه ارتباطی خود را گسترش دهید

جام جهانی رویداد بزرگی است که افراد مختلف از جوامع مختلف را به یکدیگر متصل می‌ کند. کارآفرینان اغلب خود را بین افرادی میابند که با منزوی کردن خود، توسعه کسب و کار را به خطر میاندازند.
بهترین استارتاپ‌ها آنهایی هستند که از این انزوا خارج می‌شوند، به بیرون از دایره روابط خود نگاه می کنند و متوجه می شوند که چگونه، چرا، کجا و کی مردم به شرکت آنها ارزش می دهند.
شاید فکر خوبی به نظر نرسد ولی یک جامعه نامرتبط به استارتاپ خود پیدا کنید و سعی کنید محصول یا خدماتتان را برای آن ها شرح دهید و بازخورد آن ها را به خوبی بررسی کنید.


کوشا نصرالهی

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*


− 8 = یک

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>